Szukaj na tym blogu

wtorek, 29 maja 2012

Zagrali o Złotą Piłkę

Po raz 52. zorganizowany został turniej „Gramy o Złotą Piłkę” im Aleksandra Zaranka w piłkę nożną dla chłopców i dziewcząt. W rywalizacji łącznie udział wzięły 163 drużyny, co w sumie dało blisko 1500 zawodników. Jednak tylko nie wielka cześć z nich, mogła zmierzyć w wielkim finale na stadionie Legii.

Turniej „Gramy o Złota Piłkę” im Aleksandra Zaranka jest najstarszym turniejem „ dzikich drużyn” w Polsce. Biorą w nim udział dzieci i młodzież w wieku od 10 do 16 lat.  Prestiż tej rywalizacji jest wielki. Kiedyś swoje kariery zaczynali tu Stanisław Terlecki, Dariusz Dziekanowski, bracia Żewłakow oraz wielu innych piłkarzy. Nawet spiker tegorocznego finału , dziennikarz sportowy  – Bogdan Saternus opowiadał mi jak swego czasu, w podstawówce z wypiekami na twarzy jeździli na błonia Stadionu Dziesięciolecia grać w tym turnieju. I choć piłkarzem nie został to piękne wspomnienia mu zostały. Tak jak na pewno pozostaną w każdym z tych uczestników, którzy mieli okazję wybiec na główne boisko stadionu Legii .Usłyszeć doping swoich kolegów z klasy na takiej arenie - bezcenne. 
 
Jeśli ktoś ma dość piłki nożnej po aferach korupcyjnych zapraszam na turnieje dzieci i młodzieży. Może jest tu jeszcze wiele przypadku i błędów, ale tu nie ma kombinowania i tu zobaczymy radość z uprawiania piłki nożnej w najczystszej postaci. Walka do upadłego, ciągła chęć wygrania a nie grania na remis, bo to nam wystarczy do wyjścia z grupy.

Gwiazdą tegorocznego finału był Jerzy Dudek, który powiedział że z sentymentem spogląda na tego typu turnieje. „Ja  myślę, że każdy kto gra w piłkę zawodowo to pamięta, te czasy, gdy grał w piłkę będąc małym człowiekiem  Każdy z tych młodych chłopaków marzy, żeby być zawodowym piłkarzem, żeby być gwiazdą, która zwraca uwagę publiczności i ja miałem tak samo. Pamiętam, gdy miałem 10 –11 lat, też miałem swoich idoli na których się wzorowałem i którzy byli dla mnie inspiracją” – powiedział były bramkarz reprezentacji Polski, Realu Madryt oraz Liverpoolu.

Założyciel Turnieju – Aleksander Zaranek – był sędzią piłkarskim oraz zawodnikiem takich stołecznych klubów jak „Louda”, „Ruch”, „YMCA”, „Orzeł”, „Skoda”, „RKS Okęcie”. 25 marca 1945 roku zorganizował pierwszy po II wojnie światowej, mecz piłkarski w wyzwolonej Warszawie. Na przeciwko siebie stanęły Okęcie i Polonia.
.
52. turniej jego imienia zwyciężyły drużyny- wśród dziewcząt:SP nr 100, Mosirki Pilawa, Czempionki ( w finale wygrały 19:0) , wśród chłopców: ALFA Przymierze Rodzin, APJD Łomianki  i FC Porty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz